Vi fikk for noen uker siden tilsendt et kosttilskudd som heter Medox. Vi driver derfor å tester ut produktet. Jeg hadde allerede hørt om produktet både i jobbsammenheng og i reklame og var meget nysgjerrig siden dette er et kosttilskudd som går inn under antioksidanter.

Jeg har stor tro både på inntak av antioksidanter og omega 3, som tillegg til de daglige hudpleierutinene for å gi deg optimalt resultat. Jeg har tidligere skrevet et innlegg om hvilken betydning inntak av antioksidanter har for huden din HER. I tillegg til at det er positivt for huden har det også flere helsebringende effekter. Det virker blant annet bra for hjerte, immunforsvar og kolesterol.

Jeg har lenge visst at blåbær innehar et høyt nivå antioksidanter. Du kan tenke deg at jo sterkere farge en frukt/bær har, jo høyere er innholdet av antioksidanter. Medox kommer i små blåfargede kapsler. Dette fordi produktet er naturlig og fremstilt av skallet på blåbær og solbær. Den intense blåfargen i disse bærene skyldes antocykaner som er ekstra virkningsfulle antioksidanter. Hver Medox- kapsel inneholder hele 80 mg antocykaner.

3 avgjørende fakta som gjør Medox unik, og som skiller Medox fra andre kosttilskudd på markedet:

1. Som kosttilskudd er Medox alene om å kunne vise til uavhengig klinisk forskning på selve produktet, ikke bare virkestoffene. Det er gjennomført flere vellykkede kliniske studier på Medox, for eksempel ved Ullevål Universitetssykehus, ved Universitetet i Oslo og ved Sun Yat-sen University i Kina. Dokumentasjon viser at Medox virker og at det har mange helsebringende effekter. Det virker blant annet godt for hjertet, immunforsvaret, muskler og ledd og kolosterol.

2. Medox er i sin helhet utviklet og produsert i Norge og er underlagt en streng kvalitetskontroll. Produktet er et resultat av 16 års forskning ved universitetet i Bergen samt flere års forskning i egne labratorier i Sandnes.

3. Medox anbefales i dag av en rekke større pasientorganisasjoner, kiropraktorer, fysioterapeuter, og stadig flere leger.

Jeg har under tatt med noen erfaringer med bruk av Medox.

Geir Johannesen (Diabetiker, 45 år):»Jeg fikk hakeslepp da jeg så hvilken positiv effekt Medox hadde på blodsukkeret mitt».

Geir fikk diabetes type 2, såkalt livsstilsdiabetes, da han var 36 år gammel. Sykdommen innebærer blant annet måling av blodukker regelmessig. Geir har derfor i mange år hatt solid statistikk over blodsukkererfaringene sine.

For 3 år siden gikk han på maxdose av diabetesmedisiner og legen hans sa at han ikke hadde annet valg enn å begynne å trene knallhardt for at blodsukkeret skulle begynne å stabilisere seg. Geir fulgte anbefalingen og blodsukkeret ble gradvis bedre.

Så kom han over Medox. Han var forkjølet en dag på jobb da en kollega introduserte han for Medox. Han var i utganspunktet skeptisk, men bestemte seg for å prøve siden han først hadde fått en pakke. Forkjølelsen ga seg fort, men det pleier jo forkjølelser ofte gjøre, så han grublet ikke noe særlig over dette. Han fortsatte å ta Medox til pakken var oppbrukt. Det var da han så en mystisk forandring i blodsukkedataene som han noterer ned hver dag. Verdiene på fastende blodukker, altså de målingene han gjør hver morgen, hadde gått ned, og periioden sammenfalt med den perioden han gikk på Medox. Den dagen kapslene tok slutt, steg verdiene til opprinnelig nivå. Geir kjøpte ny eske med Medox, og historien gjentok seg: Når han tar Medox bedrer blodsukkerverdiene seg.  Geir er nå fast abonnent på Medox. Han tror selv kombinasjonen av hard trening og bruk av Medox har bidratt til at han nå er helt fri for diabetesmedisiner.

Svein Barkved (Sykepleier): Anbefalinger fra en venninne for noen år siden gjorde at jeg begynte å ta Medox. Jeg merket raskt forskjell, for eksempel blir jeg langt sjeldnere forkjølet nå. Merker jeg antydning tar jeg straks 6-8 kapsler. Ofte hender det at forkjølelsen er borte allerede neste dag. Jeg er opptatt av helse, men ingen fanatiker. Jeg spiser helt vanlig og tar verken vitamintilskudd eller tran. Som tidligere sykepleier setter jeg stor pris på at det finnes vitenskaplig dokumentasjon på Medox. Og så gjør det godt å få bekreftet min egen gode opplevelse, forklarer Svein, som trofast tar 2 Medox om dagen.

Vi har selv brukt produktet for kort tid til å merke disse helsemessige gevinstene. Det vet jeg heller ikke om vi vil gjøre etter noen månders bruk. Dette fordi vi begge er unge og friske og ikke lider under noe som helst diagnose. Vi ville kanskje merket effekten bedre dersom man hadde vært forkjølet som ovennevnte.  Som Geir ville det også vært lettere å både se og merke effekten når man kan se resultatene svart på hvitt ved endringer av blodsukkerverdier. Det positive vi forhåpentligvis vil få ut ved bruk av dette kosttilskuddet er at vi vil få bedre immunforsvar, noe som vill bekjempe både forkjølelse og andre infeksjoner. I tillegg vil det hjelpe oss å forebygge mot forhøyet kolesterol, livsstilsdiabetes og slitasjegikt, og ikke minst den positive effekten det har for huden.

Jeg vil helt klart fortsette med å bruke Medox da jeg har fått meget godt inntrykk av produktet. Det at det er helsefaglig dokumentasjon på produktet gjør sitt til at jeg har stor tro på produktet. Vi gleder oss til videre bruk og uttesting av Medox.

Produktet kan du få kjøpt her: nettbutikken

Blir du abonnent vil du få produktet til redusert pris: Du mottar da enten 3 eller 6 esker hver 3 mnd. Velger du 3 pk hver 3 mnd. Koster hver eske 245,-. Bestiller du 6 esker: 215,- pr eske.

Produktet kan også kjøpes i løssalg på enkelte apotek og helsekostforetninger. Produktet koster da: 300,-

☆ Anne