Når det kommer til trening foretrekker jeg effektiv og eksplosiv trening.

Har vært innom mange forskjellige treningsformer i årenes løp, alt fra klassisk ballett til karate.

Black Swan.

Var nok denne gutten som trigget karate-«lidenskapen».

Trening har gått i rykk og napp for meg gjennom hele livet. Ingen gylden middelvei.

I begynnelsen av 20-årene trente jeg opptil 5 ganger i uken, og det var naturlig indoktrinert i hverdagen. Da var det høypuls på SATS og løping som var de store favorittene.

Så kom London, og jeg var støttemedlem på LA Fitness i ett år.

Etterhvert begynte jeg så smått og spille tennis på skolelaget, men det var heller sporadisk.

Nå bor jeg i Oslo igjen og trener på Elixia. Har fått skikkelig sansen for styrketrening, og under følger et av programmene.

45 minutter med intervall-spurt + styrkeposter:

Oppvarming: 5 minutter med lett jogging på tredemølle.

Spurt: 1 minutt med spurting (15 eller høyere på tredemøllefrekv.), 1 minutt hvile. Totalt: 20 minutter.

Spurting: Av-og på spurt og hvile. 1/1 mins.

Sirkeltrening styrke: 

Totalt 15 minutter.

Post 1: Planke i 1 minutt.

Post 2: Knebøy på ball i 1 minutt.

Post 3: Boksing i 1 minutt.

5 ganger på hver post.

Jeg er veldig avhengig av musikk når jeg trener, disse sangene gir meg litt ekstra spark:

Avslutning: 5 minutter med uttøyning. Da er disse sangene som balsam. Gotye har så fine toner og nydelig tekst. «You can get addicted to a certain kind of sadness». Så sant.

God trening 🙂

☆ Annikke

Reklamer