Historien om Shoes of Tomorrow (TOMS) startet på andre siden av jordkloden. Blake Mycoskie var på ferie i Argentina, hvor han kom i kontakt med noen hjelpearbeidere som jobbet med å gi fattige barn sko. Amerikaneren ble fascinert av konseptet, men tenkte at det kunne bli gjort mer bærekraftig, og addet businessaspektet til sin idealistiske visjon:
Gi bort ett par sko, for hvert solgte.
Organisasjonen TOMS ble grunnlagt i 2006, og det begynte i det små, men skodde likevel 250 argentinske barn iløpet av oppstarten. Men så fikk moteindustrien øynene opp for samvittighetskoene og da eskalerte det. Det enkle designet; Tøyskoene med tausåle, appellerte til massene.
Fra 250 til 1 000 000
Nå har Mycoskie gitt bort 1 million sko. Og populariteten ser ikke ut til å avta, ergo vil langt flere fattige barn få sko på føttene de kommende årene.
Samarbeid med Ralph Lauren
Det enkle designet har fått fashionoverhaling av Ralph Lauren, en designer Mycoskie beskriver som et ikon innenfor design og generelt veldig bra kar.
TOMS i høyden, med glitter og politisk drakt
Toms har også wedges for de av oss som liker å komme litt opp i høyden til tider. Etter at jeg begynte og gå på disse behagelige plattformene som internasjonalt blir titulert wedges, så frister det fint lite å gå tilbake til krøkkete stilletter.
TOMS kan kjøpes på bl.a DNA-butikker og online på Brandos
☆ Annikke
LOVE TOMS og Blake virker som en helt dreamy kar!
Fantastisk bra konsept!
Digger de skoene. ❤